Søk
top

BRANDING & KAMPANJER

Effektiv branding handler om å finne de klare kvalitetene som kundene etterspør, forstår og handler etter. Det hjelper Kontent med å finne ut av, slik at dine kampanjer og annen kommunikasjon treffer riktig med godt innhold.

HVA ER ET BRAND?

  • Et brand gir kundene en følelsesmessig merverdi som skiller brandet fra konkurrentene.  
  • Brandet gir et løfte til markedet og kundene, og skaper forventninger til den samlede opplevelsen når man møter brandet i forskjellige kommunikasjonskanaler.
  • Brandingen vil derfor være en overordnet retning for all kommunikasjon og danner grunnlag for strategiske valg.
  • Branding er viktig når det kommer til kommunikasjon for å sikre at vi lever opp til det vi lover våre kunder.

HVORFOR MÅLRETTET ARBEID MED BRANDSTRATEGI?

  • Avdekke utfordringer med å fastholde eksisterende kunder og tiltrekke nye.
  • Behov defineres for å løfte image og investere i den rette fortellingen/opplevelsen for kundene.
  • Definere klare brand-verdier som bygger lojalitet.
  • Skape en klar visuell retning for kommunikasjonen.
  • Målrettet kommunikasjon ift. målgruppen – hvem og hvordan, herunder personprofil(er).

Kontent hjelper deg med å oppfylle ambisjoner om en sterk posisjon i markedet og oppnå høy kundelojalitet.

HVORDAN BLI EN BRANDSTRATEGI UTVIKLET?

For å finne dine brandverdier og –potensiale går Kontent grundig til verks, i tett samarbeid med deg:

  • Analyse av undersøkelser og diverse statistikk.
  • Vi analyserer konkurransesituasjon og kjennskap til din bedrift.
  • Vi undersøker kundenes oppfattelse av din bedrift. Eksempelvis kan vox pops ta temperaturen på image og hva målgruppene sier.
  • Demografi og målgruppesegmenter defineres.
  • Vi utvikler personprofiler.
  • Medarbeiderne kan inkluderes for å avdekke ditt brand i praksis. Organisasjonen kan ha verdifull kunnskap som er verdt å lytte til.

Det handler om å stille de riktige spørsmålene og avlive myter eller falske forutsetninger for å skape et klart og samlet bilde av ditt brand og potensiale.

Din bedrifts brand-DNA – eller kjerneverdier – vil være klinkende klart for alle i organisasjonen. Vi hjelper med å finne det som gir det lille ekstra.

Utviklingen av en visuell identitet favner de mange aspektene ved deres brand og produkter, slik tone og stil blir gjenkjennelig og enhetlighet for kundene, uansett hvor de møter dere.

En designmanual vil fungere som en visuell retningssnor i all kommunikasjon – fra farger og bilder til fonter og andre grafiske elementer, samt bruken av dem.

HVORDAN KOMMUNISERES ET BRAND EFFEKTIVT?

Vi forsikrer at din bedrift får ut budskapet på de plattformene mottakerne ser dem. Både på print, digitalt, in-store og outdoor. Det skjer ved å fortelle historiene kundene vil høre – og ikke bare ser på som irrelevant reklamesnakk. Det gir call to action – og ROI.

Les mer om å engasjere målgrupper via:

  • Egne magasiner
  • Content marketing / native advertising
  • Video som markedsføring – (SoMe)
  • Søkemotoroptimalisering (SEO)

Deres innhold får full effekt og ressursene blir utnyttet optimalt hvis det produserte materiale fra starten av er en del av en solid content strategi. Det kan Kontent også hjelpe med.

Kontent måler hvordan digitalt innhold treffer for så å skreddersy og tilpasse det løpende. Du kan underveis i en kampanje følge med på hvor mange potensielle kunder du treffer.

Cases