Search
top

NATIVE ADVERTISING / CONTENT MARKETING

Markedsføring er inne i en rivende utvikling og utfolder seg i mange nye former som kalles content marketing, brandet content, non traditional advertising (NTA) og native advertising. Kontent mestrer dem alle – og kan skape akkurat den typen og de budskapene som treffer godt og gir verdi for dine kunder.

 

HVA ER DET?

Online bannerreklamer har gradvis mistet effekten fordi forbrukerne er blitt blinde for annonsene og sjeldent klikker på dem. Andre typer tradisjonell markedsføring har også vanskelig med å gi ønsket gjennomslagskraft og effekt.

Derfor er det behov for nye former for annonsering, noe som overordnet kalles non traditional advertising (NTA), fordi det ikke er alminnelige reklamer. Det kan ha en rekke forskjellige uttrykk:

  •       Advertorials i magasiner/aviser og online er skrevet og har en layout som passer inn i de redaksjonelle universene og inspirerer med innhold tilpasset leserne/målgruppen.
  •       Konkurranser som inngår som en del av den redaksjonelle flyten, hvor ditt produkt kommer i fokus og blir ettertraktet på en troverdig måte hos målgruppen.
  •       Content på sosiale medier hvor det kommersielle innholdet tilpasses i stil og tone til ulike sosiale medier – for eksempel på et medies Facebookside eller Instagram. Det virker troverdig og engasjerer målgruppen.
  •       Video content hvor det kommersielle budskapet integreres i videoen, slik at det matcher den redaksjonelle stilen til det mediet det publiseres på og er tilpasset plattformen, eksempelvis nettside og sosiale medier.
  •       Native advertising er en finere form for content marketing. Her er innholdet tilpasset kanalen/mediet det blir publisert på, både grafisk, temamessig, i vinkling og ‘tone of voice’. Det kan være i tekster, video, bilder m.m.

HVA KAN DET?

Effektiv content marketing har høy redaksjonell kvalitet for brukerne/leserne og er ærlig rundt hvem som er avsender av budskapet.

Det gir troverdig branding og bygger lojalitet.

Kontent sikrer at dere får egne budskaper ut på de plattformene mottakerne ser dem – og det er ikke kun på bedriftens egen hjemmeside, men også for eksempel på Facebook.

Native advertising er innhold leserne har lyst til å lese og se.

Når vi produserer innhold gir det brukerne en reell verdi – for eksempel gjennom konkrete tips, lekker inspirasjon, underholdning eller en kul premie.

Leserne skal lokkes med noe interessant hvis målgruppen skal engasjere seg i innholdet. Og det er akkurat det vi ønsker!

Kontent kjenner digitale målgrupper på detaljnivå og kan måle hvordan innholdet treffer, og deretter skreddersy og tilpasse det løpende. Du kan underveis i en kampanje følge med på hvor mange potensielle kunder du treffer.

HVORDAN?

Kontent har flere års erfaring med NTA og avdelingen har et dedikert team som produserer skreddersydd innhold for en bred liga av bransjer, firmaer og organisasjoner.

I tett samarbeid med kunden kan vi stå for hele prosessen:

  •    Konsept og kreativ idéutvikling.
  •    Produksjon av innhold – tekst, bilder, video.
  •    Distribusjon/eksekvering på Bonnier Media og andre digitale plattformer, samt advertorials i Bonnier Medias trykte magasiner.
  •    Analyse/feedback og løpende justering av innsatsen.< /li>

Kunden kan velge å levere deler av innholdet og/eller bilder samt selv stå for distribusjon/eksekvering.

Hvor kan ditt sponsede innhold treffe med full effekt?

  •    Mediers nettsider og advertorials i magasiner/aviser
  •    Facebook
  •    Instagram
  •    YouTube
  •    LinkedIn

Innholdet får full effekt og ressursene blir utnyttet optimalt hvis det produserte materiale fra starten av er en del av en content strategi. Det kan Kontent også hjelpe med.

Kunder vi har produsert native advertising for:

  •    IKEA
  •    Hyundai
  •    David-ANdersen
  •    Netflix
  •    L’Oreal
  •    Ecco
  •    Phillips
  •    Krogh Optikk
  •    Nuxe
  •    Velux
  •    Rusta
  •    Decubal
  •   Pierre Fabre
  •    Zalando
  •    Ecco
  •   L`Occitane
  •  Hudhelse

+ mange flere

Cases